Метавсесвіт: що це і чому про нього усі говорять

Поняття метавсесвіту в широкі маси ввів глава Facebook Марк Цукерберг, коли в жовтні минулого року оголосив про перетворення соціальної мережі в компанію нового формату, що отримала назву Meta.

Meta – це нова цифрова реальність, у якій поєднуються віртуальний та реальний світи. Це віртуальний простір, в якому користувачі від імені своїх аватарів – цифрових 3D-двійників – можуть взаємодіяти один з одним і з навколишніми предметами.

Ми віримо, що метавсесвіт стане наступником мобільного Інтернету, і ми зможемо відчувати себе присутніми – начебто ми поруч із людьми, незалежно від того, наскільки далеко ми насправді один від одного, – так Цукерберг прокоментував перехід Facebook від компанії-соціальної мережі до компанії-метасвіту і додав, що на становлення Meta знадобиться не менше п’яти років.

Крім Facebook в Meta увійдуть інші продукти компанії: соціальна мережа Instagram, месенджер WhatsApp, проект віртуальної реальності Oculus, платформа для спільної роботи Workplace, проекти доповненої (AR) та віртуальної (VR) реальності Facebook Reality Labs (Oculus, Portal та Spark AR) та цифровий гаманець Novi.

У створення нового віртуального простору, Facebook планує вкласти мільярди доларів. Основні інвестиції (більше $10 млрд) будуть спрямовані на розвиток підрозділу Facebook Reality Lab, який відповідає за AR- та VR-технології, за допомогою яких можна буде підключитися до всесвіту Meta.

Поступово Facebook планує розвинути Meta до рівня соціальної мережі, щоб кожен користувач Мережі мав свій власний аватар у новій віртуальній реальності.

У планах глави Meta повною мірою відтворити реальний світ у віртуальному середовищі, де користувачам будуть доступні ті самі предмети та події, що й у реальному світі. Для того, щоб максимально достовірно представити віртуальний світ своїм користувачам, на роль провідного будівельника метавсесвіту було запрошено колишнього віце-президента по продукту Facebook Marketplace та Facebook Gaming, Вішал Шах.

Під керівництвом Шаха Мета створила три різні програми Horizon (входить до підрозділу Facebook Reality Lab) – платформи, яка дозволяє користувачам взаємодіяти між собою у віртуальному просторі.

  • Перший додаток – Horizon Workrooms – є програмою для спільної роботи.
  • Другий – Horizon Venues – проводить віртуальні заходи, на яких можна бути фізично, не залишаючи будинок або робоче місце.
  • Третя програма – Horizon Worlds – дозволяє користувачам будувати, грати та спілкуватися один з одним у спеціально спроектованих просторах.

У майбутньому Вішал Шах планує об’єднати всі ці програми разом, щоб створити єдиний віртуальний світ та відкрити користувачам усі можливості метавсесвіту. У грудні минулого року Horizon Worlds стала доступна всім жителям США та Канади віком від 18 років. У Horizon Worlds користувачі у вигляді аватарів взаємодіють між собою, а за кожним віртуальним двійником стоїть реальна людина.

Як доповнення до Horizon Worlds розробляється програма Horizon Home, де кожен зможе змоделювати свій будинок, запросити до нього друзів, щоб разом дивитися фільми або грати у відеоігри.

  • За допомогою VR-технологій у метавсесвітах користувачі зможуть здійснювати віртуальні дзвінки один одному.
  • Займатися фітнесом за допомогою автономної гарнітури.

Для того щоб технології VR- і AR-швидше увійшли в наше життя, Facebook почала розвивати лінійку компактних і доступних «розумних» окулярів, які поки не дотягують по функціоналу до VR-шолома Oculus, але можуть багато чого.

Так, ще у вересні 2021 року Facebook вже представила нову модель компактних VR-окулярів Ray-Ban Stories, створених у співпраці з брендом Ray-Ban. За допомогою Ray-Ban Stories можна приймати дзвінки, слухати музику, знімати фото та відео самостійно або за допомогою голосового помічника.

Програму, розроблену для управління «розумними» окулярами – Facebook View – можна запускати на пристроях iOS та Android, а створеним контентом можна ділитися з іншими у соціальних мережах. Також Meta розпочала співпрацю з популярним ігровим двигуном Unity, на базі якого створюються онлайн-ігри та мобільні програми. Meta планує допомагати Unity-розробникам створювати проекти для пристроїв, що підтримують AR- та VR-технології. Ігрова платформа вже анонсувала, що Meta відкрила доступ до своєї системи аватарів Meta Avatars SDK для всіх розробників Unity. За допомогою Meta Avatars SDK розробники зможуть точніше встановити параметри поведінки аватарів в іграх на Unity.

На відміну від керівництва Meta вкрай песимістично стосовно метавсесвіту налаштований засновник SpaceX та Tesla Ілон Маск. У своєму обліковому записі Twitter Маск написав, що розмови про важливість метавсесвіту передчасні і що Meta – все лише «модне слово», а не реальна концепція. У коментарях до посту користувачі по-різному відреагували з його висловлювання. Одні підтримали Цукерберга у його планах створення нового віртуального світу, інші вважали, що компанія Meta не зможе повною мірою реалізувати задумане. Обидві точки зору мають місце, але заперечувати розвиток IT-технологій немає сенсу.

Стрімкий розвиток соціальних мереж, розвиток технологій віртуальної та доповненої реальності, поява ігрових майданчиків із мільйонами щоденних користувачів – усе це поступово наближає віртуальну реальність до фізичного світу. Наступні покоління вже зіткнуться з новими технологіями, які непомітно стануть частиною нашого реального життя. Щоб діти змогли не просто взаємодіяти, а й керувати технологіями віртуального світу, ми рекомендуємо вже зараз разом із дітьми розпочати освоювати основи програмування.

Нижче ви знайдете посилання на безкоштовні відеокурси для дітей 5–17 років на навчальних платформах. Сподіваємось, наш матеріал буде корисний вам, і ви зустрінете появу нових метавсесвітів у всеозброєнні.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
ALLBOARD: Каталог полезных статей
%d такие блоггеры, как: